maandag 25 mei 2015

Favoriete series

Speciaal voor de dagen waarop het wel herfst lijkt, een paar van mijn favoriete series om de dag door te komen.





Series kijken, ik doe het ontzettend graag op van die druilerige dagen. Soms heb je gewoon een dag waarop je denkt, never mind. Dan kruip ik thuis op de bank met een kop thee en genoeg series om me de hele dag mee te vermaken.




Game of thrones.
Op nummer 1, mijn absoluut favoriete serie, GOT. Mijn vriend kijkt het al vanaf het begin en het leek me niet bepaald een leuke serie. Ik bedoel, middel- eeuwen, kastelen, draken en ridders? Niet bepaald my cup of tea.

Totdat ik de eerste aflevering keek. In een klap volledig verslaafd. Geloof me het is zoveel meer dan ridders en draken, deze serie heeft zoveel spannende elementen. Het is grappig, het ziet er fantastisch uit en de verhaallijnen zorgen ervoor dat je bij elke aflevering op het puntje van je stoel zit.

Zelfs voor een "meisjes- meisje" als ik is GOT amazing. Elke week ben ik weer super blij als er een nieuwe aflevering uit is en zit ik ze met open mond te kijken. Want werkelijk waar, sommige dingen die in deze serie gebeuren had je zelf niet kunnen bedenken.





Pretty little liars.
Wat wel in het rijtje "meisjes- meisje" past is Pretty little liars.
Een hele tijd geleden las ik de boeken, zonder me ooit te realiseren dat er inmiddels een serie van is gemaakt. Dankzij Carmen ben ik hem gaan kijken en holy moly deze serie is fantastisch. Spanning alom, je verwacht het een en het andere gebeurd. Ik had nooit verwacht dat een "meiden"- serie zo spannend kon zijn! Zeker een mega aanrader, ik garandeer je dat je niet meer wilt stoppen met kijken.





Gossip girl.
Dit. Mensen mensen gossip girl, ik kan mijn enthousiasme voor gossip girl niet in 1 artikel uitten. Ik las de boeken, ik verslond de serie. Achter elkaar door keek ik het, en tijdens de laatste aflevering heb ik tranen met tuiten gehuild. Voor mij is gossip girl het "perfecte" leven. High class, fashionable en vooral mooie mensen in manhattan. Even serieus, wie wil dat nou niet. Ik droomde van een leven zoals Serena van der Woodsen, en nog steeds is ze voor mij een gigantisch stijl icoon. Alleen al de look van de serie is een lust voor het oog, laat staan alle mooie mannen die er in voorkomen ;)








Orange is the new black.
Een serie over een vrouwen gevangenis, klinkt vaag maar het is zo grappig. De avonturen die ze beleven binnen deze gevangenis zijn fantastisch. Elke vrouw heeft haar eigen bijzondere verhaal en samen maken ze er ook een boel mee. Van rivaliteit binnen de gevangenen tot problemen met de bewakers van de gevangenis. Mooi wil ik deze serie niet noemen, de set is gewoon een gevangenis dus persoonlijk vind ik dat het puur voor het beeld niet zo bijzonder is, maar de verhaallijnen zijn gewoon super. Van spanning tot een heleboel humor en ook zeker onverwachte wendingen, ik kan niet wachten tot het volgende seizoen uitkomt.




Dat zijn mijn favoriete series of all time, er zijn vast legendarische series die missen in dit rijtje, maar van deze series word ik gewoon heel erg happy.
Tips voor andere toffe series zijn altijd welkom, je moet toch wat te doen hebben op de regenachtige dagen!

xoxo- Joyce ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten